Tahini

Cel mai bun tahini l-am gasit in Grecia. 
Al doilea cel mai bun tahini l-am pregatit acasa. Dupa bunul plac. Fiindca asa-i sta bine unui tahini, sa fie pregatit si tratat ca o delicatesa. 
Nu, nu e nici o filozofie :)...Doar ca imi place ataaat de mult! Savoarea susanului putin prajit e o poveste tare, tare frumoasa. O poveste pentru care merita sa te nasti. Ok :))...Acum ca ati inteles caaat de mult imi place tahini, va dezvalui cum il pregatesc.

Ingrediente:

200 g susan crud
4 linguri ulei crud de floarea soarelui
2 linguri sirop de agave
putina, putina sare( un varf de cutit)
50 ml apa

Prajiti la foc mic susanul. Cu atentie, amestecand mereu, pana devine auriu. Dupa racire il treceti prin rasnita de cafea. Faina obtinuta o amestecati cu restul ingredientelor. Puteti adauga ulei de susan presat la rece in locul celui din seminte crude de floarea soarelui. Puteti indulci cat va place. Iar apa mai adaugati daca-l doriti mai cremos. Eu las mereu o parte pe care o amestec cu cacao. Apoi asez intr-o forma un strat simplu si un strat cu cacao, peste. Servesc cu putina glazura de ciocolata si-l numesc "Desert pentru papilele gustative"...fiindca dulcele si amarul se imbina atat de subtil, formand o aroma unica. 
Asa e tahini. 
Unic.
Excelent intins pe paine de naut, inclus in sosuri, creme, prajituri ori savurat incet cu lingurita. :)
In comert susanul este ieftin, dar tahiniul de calitate este destul de scump. De ce sa nu-l prepari chiar tu acasa, obtinand din 500 de grame susan, un borcan urias si delicios, plin cu bunatatea magica..

Sper sa va inspire!

#AlegeVegan

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu