Piftie Vegana

Piftia vegana este un aperitiv gustos, sanatos, usor de pregatit. Desi o data cu trecerea la veganism incurajez descoperirea de noi produse, alimente, retete, fara a tine pasul pe loc in incercarea de a reinventa vechile tabieturi, iata ca sunt unele preparate dintre cele traditionale, incomparabil mai delicioase daca sunt transformate in varianta vegan. Preparate care nu ar mai trebui gatite vreodata in alt mod, decat in cel sanatos, etic, gustos, gustos cu adevarat.
Ingrediente:
legume- morcovi, telina, patrunjel, mazare, ciuperci sau soia noodles, porumb, usturoi. 12 grame agar-agar
Se fierb legumele: morcov, telina, patrunjel. Eu am fiert si cativa cartofi, fiindca am avut nevoie de legume si pentru salata de boeuf(*reteta este din pregatirile pentru Revelion). Ciupercile taiate felii se pun sa scada cu putin ulei si sare, sub capac. Ori alegeti sa fierbeti soia noodles cu sare. Eu am folosit de data aceasta soia. Pentru piftie am ales o tava de yena dreptunghiulara. *Cantitatile le stabiliti in functie de vasul in care pregatiti piftia. Se aseaza in tava legumele fierte taiate felii, mazare, porumb si ciupercile sau soia noodles(stoarsa de apa). Aveti nevoie de un litru de lichid, practic supa  ramasa de la legumele fierte. La 1 litru supa de legume adaugati 12 grame agar-agar(se adauga 6 grame/500 ml). Agar-agarul il gasiti exact la pliculet de 6 grame. Adaugati si usturoi pisat, in functie de preferinte. Eu adaug putin, pentru o aroma discreta. Se pune supa cu agar-agar la fiert, iar dupa ce da in clocot se mai lasa 2 minute pe foc.Se toarna apoi peste legume, in tava. Lasati piftia la temperatura camerei pana se raceste, dupa care pastrati in frigider. Presarati frunze de patrunjel maruntit sau boia dulce/afumata peste. Recomand aceasta reteta cu drag! De ce altfel, cand se poate sanatos, gustos, moral.
Savurare palcuta! 🌞☺️

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu