Supa Crema din Cartofi Dulci

Ultimul dovlecel din gradina l-am cules azi. Octombrie prea cald, cu dimineti reci scaldate-n bruma si ceata. 
Am regasit padurea, dupa o vreme de dor. AER. Un cer de frunze inca vii, nu lasa loc soarelui sa patrunda in templul palidei veri, uitata in roua unei panze de paianjen.
Totul este permanent in transformare. Dincolo de ganduri, ramane harta alba a inimii...Daca asculti, poti sa vezi.
M-am intors fara a vrea sa ma intorc. 
Acasa...e padurea.
Fagetul ca o catedrala plina cu zei.
Te plimbi cuminte, lasand urme de iubire, ori nu intri deloc in dimensiunea lor coplesitoare.
M-am intors fara a vrea sa ma intorc.
Uman, firav, in picioarele goale prin drumul de praf...cu pofta de supa crema din dovleac.
N-am gasit dovleac.
Dar patru cartofi dulci si ultimul dovlecel miniatural din gradina, i-au tinut perfect locul.

Asadar:

4 cartofi dulci
1 dovlecel mediu
doi gogosari
1 morcov
frunze de telina
condiment mixt dulce de la Solaris
100 grame de caju sau 2 linguri faina de migdale cruda
1 catel de usturoi
zeama obtinuta dupa fierberea legumelor
sare , piper dupa gust

Pentru decor:

fruze proaspete de patrunjel tocat
mult asteptate cozi de cepisoara, crescute in tihna, fara graba...ca la Cluj.

Fierbeti la foc mic toate legumele, adaugand condimentul mix dulce de la Solaris si frunzele de telina.
Dupa fierbere, asezati in blender cate legume doriti. Mixati cu zeama in care au fiert. Adaugati caju-ul(nu e nevoie de hidratare) sau faina de migdale raw, usturoiul, sarea si piperul. Optional, doua linguri cu fulgi de drojdie inactiva si putin ulei. In final, consistenta trebuie sa fie fina.
O supa crema delicioasa, suficienta pentru a indestula 4 persoane.
Decorati cu patrunjel, cepisoara, boia, susan, chimen, caju maruntit...ori cum imaginatia va spune!
Am servit langa paine calda, din faina de naut(fara gluten).
Un meniu satios, hranitor, usor de pregatit, perfect in sezonul rece.
Pe placul tuturor!
Cu bucurie si recunostinta, dragii mei, nu va zgarciti la patrunjel. :)
Ce aroma vie...
Pofta sa va fie mare si alegerile sanatoase!
Compasiunea si iubirea sa va indrume pasii!
#GoVegan

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu