Prajitura cu Mere - Gluten Free

Prajitura asta cu mere e definitia toamnei din copilarie. Din merele de-acasa, servita pe ștergarul de la bunica (cusut de ea) si mancata cu pofta. 

Pentru blat: 

3 cani faina de naut
3 linguri psyllium
1 cana zahar de cocos
3 linguri unt de cocos( sau ulei de floarea soarelui presat la rece)
1 praf de copt Biovegan 
2 cani apa
 Compozitia trebuie sa iasa asemanatoare celei de chec. Daca e nevoie mai adaugati apa sau faina. 

Umplutura: 

aprox. 10 mere medii date prin razatoarea mare
 2-3 linguri zahar de cocos
 1 lingura unt de cocos
2 linguri psyllium
2 ingurite scortisoara
Dupa ce ati dat prin razatoare merele, le stoarceti de suc, apoi adaugati untul si zaharul de cocos, psylliumul scortisoara. Daca aveti, puteti adauga si 2-3 linguri nuca macinata. Eu nu am avut, dar am adaugat 2 linguri gem de portocale de la Clearspring. 

Intr-o tava cu folie de copt turnati jumatate din aluat, asezati merele rase, apoi aluatul ramas. Coaceti la 180 grade 35-40 minute( pana se rumeneste). Calduta e delicioasa, dar rece e perfecta. 
S-aveti pofta!
Si vreau sa va mai zic, ca ștergarele de la bunica-mea nu-si pierd mirosul de la tara, chiar daca le spal. Asa ca abia astept sa le folosesc, mai ales ca am asezat in pupitru cateva ramurele de busuioc, cum face ea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu