Prajitura cu Visine. Gluten Free.

Rareori pregatesc dulciuri tratate termic, preferandu-le pe cele raw.
De data aceasta, mi s-a cerut o prajitura cu visine..:) Desigur, fara gluten. M-am pus pe treaba...
Alimentatia mea fiind gluten free de aproape 2 ani, nu a fost greu sa "compun" reteta. Dupa multe teste, incercari, in acest timp, am concretizat cam tot ceea ce imi doresc sa gatesc cu sursa de faina, in doua retete de baza, atat pentru varianta sarata, cat si pentru deserturi. Folosind faina de naut, hrisca, ovaz fara gluten(Bauck Hoff), faina de orez, migdale, susan, mei, linte, malai.
Prajitura de la miezul noptii, cu visine suna cam asa:

Ingrediente:

1,5 cana faina de hrisca
1 cana faina de naut
1 lingura tarate psyllium
1 cana zahar de cocos
2 linguri unt de cocos
1 lingurita rasa bicarbonat stins in sucul de la o jumatate de lamaie
1,5 cana apa
Amestecati bine toate ingredientele cu telul. Daca e nevoie, mai adaugati o jumatate de cana apa. Compozitia trebuie sa fie asemanatoare celei de chec. Turnati aluatul in forma(tapetata cu hartie de copt) si asezati visinele(fara samburi). Acceasi reteta si pentru varianta cu felii de piersici, caise, mere, pere, banane.
Dupa ce ati insirat jumatatile de visina, presarati doua linguri zahar de cocos, peste intreaga prajitura. Tratati termic la 200 grade timp de 10 minute, apoi la 160 de grade inca 20 de minute. Verificati cu furculita, stadiul de coacere.
Lasati sa se raceasca si serviti.
Are un gust placut de hrisca(pentru iubitorii acestei cereale). Deasupra si dedesubt se creeaza o crusta, iar mijlocul e parca, din budinca. Se poate servi rece, cu sos de visine sau frisca de cocos.
Savurare placuta!
Alege Vegan! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu