Mancare Vegana de Naut si Cartofi

Fiindca zilele trecute am castigat o minunata carte cu retete vegane indiene ( Vegan Richa's Indian Kitchen by Richa Hingle, o recomandat cu tot dragul),azi am pregatit cina, ispirata de ceea ce am descoperit intre coperti. 
Mi se dezvaluie retete atat de compatibile cu gusturile si modul meu de a gati. Nautul, faina de naut, iubirea fata de condimente. Am uitat sa spun ca este o carte cu retete fara gluten. Toate alegerile mele in bucataria vegana, se oglindesc in aceste pagini. Tare bucuroasa. 
Asadar:
1 lingurita mustar(preferabil mustar negru)
1 lingurita curcuma
1 lingurita boia afumata
1 lingurita rasa sare kala namak
2 cepe 
1 ardei rosu
200 grame boabe naut fierte
4-5 cartofi medii fierti
2 linguri ulei de floarea soarelui sau susan
Boabele de mustar se aseaza in tigaie cu cele doua linguri de ulei. Se lasa cateva minute, dupa care se adauga ceapa, apoi ardeiul taiat bucati. Se lasa aproximativ 15 minute sub capac, apoi se adauga nautul, iar dupa alte 5 minute, cartofii taiati bucati. Adaugati curcuma, boiaua afumata si sarea kala namak. Amesteacti bine si lasati sub capac, pentru 5 minute. Am servit cu paine de naut(fara gluten) si conopida murata la rece. 
Sper sa va inspire!
Reteta muraturilor la rece, e simpla. In cazul acesta, conopida sau castraveti din gradina. Se spala bine legumele. In borcan se aseaza pe fund, frunze de telina, dafin, marar si cimbru. Se pun legumele in borcan. Se pregateste apa, la un litru de apa, 1 lingura de sare roz de himalaya, neiodata. Se pune apa peste legume, cat sa le acopere. Se pot adauga boabe de mustar, piper, feliii de morcov. Se inchide borcanul foarte bine, apoi se scoate afara la cald(fiind vorba de vara-toamna), intr-o zona in care pot beneficia de soare, pentru a fermenta. Dureaza cateva zile pana sunt gata. In aceste zile din cauza fermentarii, e posibil sa mai curga putina apa din borcan, dar daca e strans bine, nu e o problema. Cand a devenit apa de pe fundul borcanului putin tulbure si nu mai fermenteaza, se pot aseza in camara. Ale mele au fost puse in vara, am deschis borcanele la sarbatori. Sunt delicioaseeee si foarte sanatoase,pline de probiotice, fiindca sunt obtinute prin fermentare naturala, nu prin oparire. Recomand sa le incercati!
Alege Vegan!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu