Prajitura cu Mere, Fara Gluten

Am creat dupa multe incercari in timp si cautari de gust(asa cum imi place), prajitura asta aromata, fara gluten. Cu siguranta azi e preferata tuturor. Fiindca poarta in ea iz de prajitura "de pe vremuri", asa cum pregateau bunicile candva, in timpul postului. Eu imi amintesc perfect prajitura cu mere ce ne astepta pe cuptor, vinerea cand ajungeam la bunici. Acoperita cu un stergar de panza, taiata deja in felii, cu blat crocant intepat din loc in loc cu furculita. Crema din ea, erau tocmai merele culese din gradina,toamna. Intreaga casa avea parfum de prajitura cu mere, la inceput de iarna.

Blat: 

apox.1,5 cana faina de naut
 1 cana faina de cocos
 3 linguri ulei(de floarea soarelui presat la rece folosesc eu)
 2 linguri psyllium
 mai bine de jumatate cana zahar de cocos
bicarbonat stins in suc de lamaie si 2 cani apa
Se amesteca bine toate cu telul, pana devine omogen. Daca e nevoie se mai adauga apa. Consistența blatului trebuie sa fie asemanatoare celei de chec. Se toarnă in tava, peste hartie de copt. 
Apoi 8-10 mere, se curata de coaja si se taie cubulete. Cubuletele se amesteca cu 3 linguri zahar de cocos, 3 linguri fulgi de ovaz fara gluten, 1 lingurita ulei de f.s. sau de cocos si 2 lingurite Choco Vegan Masala de la Ambrozia. E un mix pentru bautura, dar eu il folosesc si in prajituri. Vi-l recomand! Contine cardamon,scortisoara, cuisoare, anadon stelat, ghimbir, coriandru. Ca inlocuitor, doua lingurite de scorțișoară. Se aseaza merele peste aluat si se lasa la copt la 180°. Cand s-a rumenit blatul, e gata!
Pofta buna!💚🍎

Un comentariu: